۱۳۸۸/۶/۲۴

قابل توجه دیکتاتورها : رویش زندگی‌ / وقتی ریشه ها تبر را در بند می کنند، تا زندگی ادامه یابد !





تابلویی از شاهکارهای مسلم رنه ماگریت


بعد از به بند کشیدن تبر، زندگی‌ از همه جای درخت جوانه می‌‌زند. ریشه‌های تازه و جوانه ادامه زندگی‌ را می شود به چشم دل‌ دید.

تبر زندگی‌ درخت را موقتأ قطع می‌‌کند، اما متوقف نمی کند. زندگی‌ قویتر از مرگ است: باز ریشه و جوانه می‌‌زند.


رنه ماگریت در مورد آثارش گفته است: پس زمینه کارهای من رویایی جلوه می‌‌کنند. اما این رویاها با آنچه ما در خواب می‌‌بینیم فرق دارند؛ این رویاها ما را بیدار می‌‌کنند.


رنه ماگریت (René Magritte)، نقاش بلژیکی ، یکی از برجسته‌ترین نمایندگان سوررئالیسم در نقاشی، و ابداع کنندهٔ جناس تصویری است.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiG8yDflcmvdd2kFMSwqVoqgyytHg5R43A8M7eNKuYPO7bTd7dBiABvPhNnRUEQ2xz8UnhgfdBX5cvvfl5Y8dMs6pZROBXd9CjmT3RYB6mu77gUAgF4W28k8Ij4F9UqYWMc6RspOENh0c4/s1600-h/magritte66.jpg

http://www.neworleanspast.com/art/id63.html


۵ نظر:

  1. يک ايميل سبز خواندني و جالب براي دعوت کردن دوستانتان به شرکت در راهپيمايي روز قدس. لطفا اين متن زيبا را براي دوستانتان ايميل کنيد. وقت کمه. لطفا عجله به خرج بديد. مرسي
    http://hamparvazan.wordpress.com/2009/09/12/email-invitation

    پاسخحذف
  2. پیشنهاد پای کوبیدن به هنگام راهپیمایی روز قدس، تنها صداست که مي ماند!۲۶ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱:۱۷

    نبايد به هيچ وجه بگذاريم رژيم انبوه جمعيت ما را در روز جمعه را مانند رايمان در انتخابات از آن خود کند. علاوه بر اينکه از نمادهاي سبز رنگ (مثل، لباس سبز، پارچه سبز، حوله سبز، پلاستيک سبز و ...) براي رنگي کردن حرکتمان استفاده مي کنيم، پيشنهاد موثر ديگري که داده شده پاي کوبيدن محکم با ريتم خاص به هنگام راهپيمايي روز قدس هست. اينجوري ديگه نميتونن ما را کتمان کنند. جلوي صدا را هيچ جوري نميشه گرفت. یک حرکت اعتراضی کوبنده که لرزه بر اندام دیکتاتور میاندازه! فقط جاهايي که خاک هست اين کار را نبايد بکنيم که گرد و خاک خاطر راهپيمايان سبز را آزرده نکنه. پیشنهاد کم خطر و پر اثری هست. فقط کافیه که 20 نفر از يک جایی شروع کنند به پايکوبي تا به کل جمعيت سرايت کنه. اين پايکوبي وقتی همه با هم هماهنگ باشند چنان قدرتی پیدا می کنه که مثل زمین لزره میمونه و در تاريخ ثبت ميشه. يادمون باشه که تنها صداست که مي ماند! پس صبح روز جمعه، طبل بزرگ زير پاي چپ! اين مورد را اطلاع رساني کنيم تا وقت هست. (بالاترين، دنباله، فيس بوک و ياهومسنجر)

    پاسخحذف
  3. منبع :
    http://1.bp.blogspot.com/_e8lE-LFI8Sc/Sq-tCUrKjTI

    /AAAAAAAAAG8/f8IaDKAk2iQ/s1600-h/magritte66.jpg

    پاسخحذف

فهرست وب‌لاگ‌های ايرانی